10 remedi Homeopathy untuk obesity

10 remedy Homeopathy untuk Obesiti

Homeopathy menyediakan satu mekanisme rawatan yang tidak melibatkan kesakitan yang melampau. Hari ini kami ingin kongsikan beberapa remedi atau ubat Homeopathy yang mudah untuk Obesiti .Rawatan Homeopathy terhadap obesiti memerlukan masa, tetapi ianya efektif di dalam menurunkan berat badan secara semulajadi. Cuma, anda perlu displin yang tinggi untuk memastikan anda betul-betul mematuhi jadual makan ubatnya. 
(Anda di nasihatkan mendapat nasihat dan pandangan dari pengamal perubatan Homeoapthy yang bertauliah sebelum makan ubat-ubat Homeopathy ini)



Anda bukan sahaja mendapati ia dapat membantu dari segi obesiti, malah perkara-perkara lain turut akan diselesaikan. Contohnya, ia dapat membetulkan sistem metabolisme badan, sistem penghadaman dan sistem hormon badan. Tetapi untuk mendapatkan rawatan yang berbentuk holistik ini, adalah lebih baik anda bertemu dengan pengamal perubatan bertauliah yang dapat memberikan preskripsi ubat yang tepat dengan simptom individu tersebut. Ini kerana setiap individu pesakit adalah unik, dan ubat yang diberikan berdasarkan personaliti individu itu.

Menurut obesity.ygoy.com di laman webnya menyenaraikan beberapa remedi paling biasa dan mudah di dapati untuk rawatan obesiti ini;
1) Antimonium Crudum  
Antimonium Crudum

Jika anda berasa stress yang teramat sangat yang boleh membuatkan anda ingin makan dengan lebih. Individu ini biasanya memiliki lidah seperti ada lapisan putih.

2) Calcarea Carb
Diambil bagi mereka yang selalu mengalami masalah berpeluh berlebihan dan selalu berasa lapar sesudah selesai makan.

3) Cinchona off
Mengurangkan selera makan makanan berkanji serta masalah penghadaman setelah  mengambil sayur mentah atau buah-buahan. Remedi biasa digunakan untuk orang yang lemah dan gemuk.

4) Lycopodium

Fokusnya adalah untuk rawatan fungsi hati dan sistem penghadaman yang terganggu untuk mengurangkan keinginan terhadap makanan manis yang melampau; mereka yang tidak mempunyai selera makan. Lycopodium 30c , membantu menjinakkan nafsu makanan yang manis-manis.

5) Calotropis Gigantae

Lycopodium
Mengurangkan lemak tanpa mengurangkan berat badan, bermakna remedi ini meningkatkan pembentukan daging badan (otot), dimana otot menjadi lebih kental dan pejal. Mereka yang sering merasa bahang dibahagian perut sesuai menggunakan remedi jenis ini.

6) Phytolacca Berry
Remedi biasa yang digunakan di dalam penurunan berat badan dan ia sudah dipatenkan.

Staphysagria
7) Ignatia
Jika anda obes, dalam masa sama mempunyai perasaan selalu cemas, takut dan asyik selalu berasa terlebih makan. (Sudah makan banyak -- baru perasan terlebih makan)


8) Staphysagria
Sesuai untuk mereka yang melepaskan kemarahan dengan makan banyak.

9) Coffe Cruda
Jika individu obes serta selalu berperasaan gemuruh, dan makan adalah untuk meredakan keadaan.


PERINGATAN
adalah lebih baik anda bertemu dengan pengamal perubatan bertauliah yang dapat memberikan preskripsi ubat yang tepat dengan simptom individu tersebut. Ini kerana setiap individu pesakit adalah unik, dan ubat yang diberikan berdasarkan personaliti individu itu.


Anda di nasihatkan mendapat nasihat dan pandangan dari pengamal perubatan Homeoapthy yang bertauliah sebelum makan ubat-ubat Homeopathy ini)
Dapatkan Pandangan dan Rawatan untuk obesiti Dengan Doktor Nazirah  di Ppr Batu muda whatsaap 0165531496 untuk info lebih lanjut

0 comments:

Post a Comment

Contact

Terdapat beberapa cawangan di Kampar Perak, Kuala Lumpur dan Selayang. Untuk dapatkan maklumat segera, sila hubungi terus melalui:

Alamat:

A-00-09 Kedai PPR Batu Muda Batu 5 Off Jalan Ipoh 52200 Kuala Lumpur

Gps/Waze:

PPR Batu muda Jalan Ipoh

Waktu Bekerja:

Isnin - Jumaat | 9am - 6pm

Nombor Telefon:

016-5531 496

Email:

ziraprinting@gmail.com